понедельник, 21 июня 2021 г.

☀️ 21 червня – день літнього сонцестояння

 


Сонцестояння – це найдовший світловий день у році (сонце досягає максимально високої позиції) й найкоротша ніч. У слов’ян він здавна мав різну назву: Ярилів день, Коловорот, Сонцекрес, Духів день, Колосок.

Люди вірили, що цього дня сили природи можуть їх очищати й оздоровлювати, а рослини володіють надзвичайно цілющими властивостями. У цей період збирали трави, засушували й лікувалися ними впродовж усього року.


НА КОРДОНІ ЛІТНЬОГО СОНЦЕСТОЯННЯ


А вже на голубих вишках

Червоняста зоря піє.

А вже на голубих вишках

Сонячні крокви горять.

Я дивлюся на себе вві сні,

І такий я далекий-далекий,

Що не можу себе впізнати.

Сон пасеться в росі,

У сюрчанні, вівсі.

І табун кущів, стриножених туманом.

Я лежу на кордоні літа,

В тіні ромашок,

За три кроки від першого залпу.

Та немає іще війни.

Тутовий шовкопряд,

Як реактивний літак,

Тягне срібну свою павутину.

Лялечка, замаскована в листі,

Згорнулась, немов ракета.

В лісі, зачохленому вранішньою тишею,

Кує, рахує секунди зозуля.

Я лежу на кордоні літа,

В тіні ромашок,

За три кроки від першого залпу,

Хоч немає іще війни.

Тільки мить –

І підуть по мені

Полчища квітів,

Здійметься в небо

Повітряна жайворонкова оборона,

Вдарить у житі перепел,

Сон здригнеться в росі,

У сюрчанні, вівсі

Насторожено підніме голову,

Врозтіч розбіжаться кущі,

Стриножені туманом…

Одпочину на камені,

Що на серці в мене.


© Віктор Лазарук


Художник Юрій Нагулко («Час найкоротшої ночі і цвітіння маків»)

Комментариев нет:

Отправить комментарий