среда, 14 июля 2021 г.

Мотивація учнів

 


#proedumotiv


Меріелен Ваймер — відома письменниця, спікер та прихильниця ефективних практик викладання, яка має понад 35 років досвіду. У своїй праці «5 ключей до мотивації студентів» Меріелен описала 5 основних принципів мотивації та того, як ці принципи можна додатково адаптувати в режимі дистанційного навчання для підвищення мотивації учнів.

1. Сприйняття самоефективності та компетентності мотивує учнів.

«Якщо студенти вважають, що можуть це зробити, вони спробують. Задача вчителів — надати якісний зворотний зв’язок. Все повинно бути точно... Якщо студенти намагаються, слід зазначити будь-який прогрес, навіть дуже невеликий".

“Друга задача для вчителів — регулювати складність завдання. Це має бути складним завданням, але таким, щоб можна було виконати ".


Орієнтувати завдання треба на середній рівень знань у групі. Розробка будь-чого нижче цього послужить демотивуючим фактором для учнів, які перебувають на вищому рівні. Розробка чого-небудь вище цього буде надто складною і знову послужить демотиваційним фактором для студентів, які мають нижчий рівень. 

2.Атрибуції та переконання мотивують учнів.

 «... Якщо студент вважає, що зусилля не мають значення, він їх і не прикладатиме. Один з важливих пунктів для вчителів: потрібно поговорити про те, як працює навчання, важливість зусиль та контроль учнів над тим, як вони навчаються. Ще один пункт: мотивація студентів зростає, коли їм надається можливість робити вибір та здійснювати певний контроль над навчанням..."


Студенти вмотивовані, коли знають, що їхній голос чути, та існує процес зворотного зв’язку не лише після закінчення курсу, а й під час курсу. Відгуки студентів на різні теми, такі як хід курсу, зміст курсу, відповідні завдання, використані онлайн-засоби тощо, слід розглядати регулярно, а їх пропозиції, якщо це можливо, слід враховувати. Це буде тримати студентів мотивованими та залученими до курсу.

3.Вищий рівень інтересу мотивують учнів.

«Дослідження розрізняють особистий та ситуаційний інтерес. Особистий інтерес представляє тяжіння, який студент відчуває до сфери знань, — це мотивує його рішення про спеціальність у певній галузі. Ситуаційний інтерес стосується позитивних почуттів, викликаних самими навчальними процесом ... Студенти можуть ввідчути мотивацію вчителя, який безсоромно закоханий у зміст і викладання».


Словом, мотивація заразна. Мотивація породжує мотивацію. Позитивний потік енергії від вчителя, безумовно, буде вловлюватися учнями і навпаки. У час дистанційного навчання ще більш необхідним стає підбирання нестандартних завдань для учнів.


4.Вищий рівень цінності мотивує учнів.

 «Чи бачать студенти актуальність, важливість того, що їх просять навчитися і зробити? ... Вчителі повинні неодноразово і різними способами чітко пояснювати важливість, корисність та актуальність змісту та пов’язаних з цим заходів».


Студенти повинні розуміти цінність того, що вони вивчають, і те, де це буде застосовано у їхньому майбутньому житті, щоб тримати їх мотивованими. Замість того, щоб розповідати учням про важливість кожної основної теми, було б корисно, якщо б студенти могли дізнатись про актуальність та застосування кожної теми шляхом читання та експериментального навчання. 


5.Цілі мотивують і спрямовують учнів.

«Студентів не мотивують виключно академічні цілі, такі як ті, що пов’язані з оволодінням (розумінням змісту) та успішністю (оцінками) ... Для вчителів одне значення передбачає ширше використання спільних та спільних групових робіт, розроблених так, щоб включає можливості для досягнення як соціальних, так і академічних цілей».


Важливість спільного навчання ніколи не можна переоцінити. Режими дистанціойного навчання потрібно підкреслити за допомогою інструментів спільної роботи в Інтернеті. Google пропонує різні інструменти для онлайн-співпраці. Для тих, хто займається інформатикою, доступні онлайн-інструменти, які дозволяють спільне програмування в команді або в парі. Інтернет-ігри в поєднанні з навчанням забезпечують чудовий навчальний посібник для зміцнення знань (більше про них розповімо у рубриці #proedutools).


Хочете дізнатися ще більше корисного матеріалу про мотивацію учнів?

Чи просто опанувати мистецтво навчати?

Тоді запрошуємо вас на наш курс! — https://prosteer.com.ua/mystectvo-navchaty

Джерело: Prosteer. Про розвиток

Комментариев нет:

Отправить комментарий